2011. április 11., hétfő

A műtét előtt

Ha szabad javasolnom, bátran kérdez az orvosoktól. Sok felvilágosítást kaphatsz így és segítséget is a későbbi döntésedhez, mert a betegségednek nem nézője, hanem aktív részese vagy.
Én a műtéthez nem altatást, hanem gerincbe adott érzéstelenítést kértem. Ennek a döntésnek az volt az előzménye, hogy voltam már az életem során altatásban, aminek hányás, émelygés volt a következménye és ezt megismételni nem akartam. Továbbá enyhe szívritmuszavarral is küzdök, amit nyilván jól kezelt volna az aneszteziológus, de én el akartam kerülni a kockázatokat.
A spinális érzéstelenítést a gerincbe adják, nem jár különösebb fájdalommal az injekció felvétele. A területet először érzéstelenítik, majd egy enyhe idegbecsípődésre emlékeztető, rövid, kissé kellemetlennek mondható érzés jelentkezik. Ezt követően lassú zsibbadást éreztem a bal, majd a jobb lábamban, lábfejtől felfelé haladva. Kb. 5 perc alatt teljesen elzsibbadt és érzéketlenné vált mindkét alsó végtagom, csípőm a derék vonaláig.
A műtéthez a katéter bekötése szükségessé vált, hiszen hosszú órákig tart az érzéstelenítés hatása. Szerencsére a katétert az érzéstelenítés után kötötték be, így abból semmit sem éreztem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése